Navigatie

Zenders

De drie Tv-zenders van SBS (Net5, SBS6 en Veronica) zijn drie sterke merken met ieder een eigen identiteit en een eigen doelgroep. Dit zorgt voor duidelijkheid en herkenbaarheid. Dit blijkt onder meer uit het Brand Momentum onderzoek van Euro RSCG (gepubliceerd in het Tijdschrift voor Marketing), dat de kracht van merken in kaart brengt. Alle drie de merken van SBS scoren een hoog netto Brand Momentum, waarbij SBS6 zelfs als sterkste merk van alle Nederlandse zenders en omroepen naar voren komt.

Familie, dichtbij, laagdrempelig, betrokken en spraakmakend


SBS6 is de familiezender van Nederland, gericht op een breed kijkerspubliek met een nadruk op Nederlandse producties.

Het station wil dicht bij mensen staan met een gedurfde, vernieuwende en verrassende programmering. Onderhoudende televisie waarbij de emotie van de kijker centraal staat. De pijlers van SBS6 zijn: informatieve (nieuws)programma’s met een sterke emotionele lading, ‘groot’ amusement, infotainment, speelfilms, series en het Nederlands elftal.

SBS6+
Voor alle primetime programma’s is er SBS6+, je persoonlijke tweede scherm. Speel mee met spelshows, interacteer met Hart van Nederland en Shownieuws, win mooie prijzen en praat samen met je Facebook en Twitter vrienden over de programma’s. Elke avond tussen 18.00 en 23.00 uur biedt SBS6+ de kijker interactie en exclusieve content bij alle primetime SBS6 programma’s. SBS6+ biedt iedereen een plus op je SBS6 tv-avond.

SBS6+
SBS6.nl
Facebook – SBS6
Twitter – SBS6

Jong, vrouwelijk, emotioneel, eigentijds en smaakvol


Net5 is een zender met een verrassende en aantrekkelijke programmering gericht op jonge vrouwen. Zowel de programma’s van eigen bodem als uit het buitenland onderscheiden zich door kwaliteit en herkenbare trendgevoelige thema’s.

Net5 maakt steeds meer ruimte voor reality, studioshows en candidprogramma’s die erop uit zijn om te verrassen, vermaken en te verbazen. Met grote zorgvuldigheid programmeert Net5 pakkende dramaseries en komische en romantische films die naadloos aansluiten bij de belevingswereld van eigentijdse vrouwen.

Net5.nl
Facebook – Net5
Twitter – Net5

Jong, gedurfd, stoer, humor en toegankelijk


Veronica richt zich op jong volwassenen (13 tot 35 jarigen) en is iets meer op mannen georiënteerd. De zender heeft een koers uitgezet met een bewuste en betrokken programmering.

De kijkers vormen een groep die hard leeft, hard werkt en hard geniet. Ze studeren of staan aan het begin van hun carrière en zijn ambitieuze pleziermakers: ze willen maximaal genieten, maar ook presteren en iets bereiken in het leven. De pijlers van Veronica zijn kwalitatieve Nederlandse tv-programma’s, actie & comedyseries en films.

Veronicatv.nl
Facebook – Veronica TV
Twitter – Veronica TV

Full Media


SBS is een full media bedrijf waarin formats niet alleen op televisie, maar volledig geïntegreerd op alle relevante kanalen verteld worden. Naast de websites, Facebook en Twitter, biedt SBS met het tweede scherm SBS6+ (en straks Net5+ en Veronica+) het publiek de mogelijkheid live mee te doen met de primetimeprogramma’s van de zenders. Daarnaast wordt er binnenkort een nieuw videoplatform gelanceerd, waarop vele programma’s van de drie zenders te zien zijn en films en series betaald gekeken kunnen worden.