Spot

TV is overal

TV is bij uitstek een erg sterk medium om je doelgroep te bereiken en de boodschap van jouw merk goed over te brengen. Met TV bereik je maandelijks meer dan 93% van de Nederlanders. Dit is niet alleen meer thuis in de woonkamer, maar denk hierbij ook aan onderweg via tablet of mobiel; TV is overal!

Bij SBS Broadcasting kun je op verschillende manieren spots inzetten. Hierbij kan er onderscheid gemaakt worden in de zenders waarop je te zien wilt zijn, het umfeld, of tijdsvakken.

coins-stack
TV genereert de meeste korte tot midden lange termijn verkoop, meer dan elk ander mediumtype

 

Chart
TV-reclame zorgt daarnaast voor lange termijn effecten; invloed op sales en brand values zijn een jaar na de eerste investering nog steeds bijna even sterk

 

heartshake
Consumenten zien TV-reclame, met afstand, als het meest betrouwbare medium. Veel betrouwbaarder dan radio, online, mobile en Social media reclame

 

piggybank
TV-reclame verdient zich ook bij hoge mediabestedingen het beste terug

 

commentbubble
TV-reclame zet als geen ander mediumtype aan tot direct response

Onderstaande indices worden in 2017 gehanteerd door SBS

Basisprijs
De overeengekomen basisprijs per GRP (incl. 15% bureaucommissie) is gebaseerd op een 30 seconden spot. In het geval er nog geen basisprijs is overeengekomen, geldt hier de voorlopige basisprijs of het publicatietarief.

Maandindex

JAN FEB MRT APR MEI JUNI JULI AUG SEPT OKT NOV DEC
72 83 92 121 131 128 88 92 137 131 130 120

Marktindex
Voor 2017 geldt een variabele index met een bandbreedte van 90-110. Deze wordt door SBS maandelijks gepubliceerd. Voor de maand januari is de marktindex 100.

Doelgroepindex
Voor de doelgroep index kun je contact opnemen met de afdeling SBS Account. Zij helpen je graag verder.

Spotlengte index

5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60 >60
40 50 60 75 85 100 115 130 145 160 170 180 naar rato van 60″ spot

De uitgebreide versie van de inkoopmogelijkheden kun je rechtsboven op deze pagina downloaden.

Benieuwd naar de adverteermogelijkheden?

We denken graag met je mee!

Mis niks van SBS

Ontvang het laatste nieuws

Aanmelden nieuwsbrief