Rich Media

Maak optimaal gebruik van het internet

Senior Account Manager SBS Digital Jeroen Dissel 020 - 800 7515 | 06 - 21 717 461

Rich media is een vorm van display-advertising en is een reclametechnologie waarbij er optimaal gebruik wordt gemaakt van de interactieve mogelijkheden van het internet.

Deze vorm van advertising stemmen we gezien de uitgebreide mogelijkheden, de technische specificaties en de vaak specifieke wensen omtrent de boodschap meestal rechtstreeks af met onze adverteerders.

De inzet van rich media uitingen biedt veel voordelen, de uitingen zijn groot en lenen zich voor een creatieve invulling van de communicatieboodschap. De inzet van rich media content is zeer impactvol voor de bezoeker van de betreffende website en de attentiewaarde is hoog.

Floor ad

De floor ad verschijnt onderaan de pagina als een laag over de site. Bij een mouse-over kan de vorm van de banner veranderen zodat er een animatie, film of andere content vertoond kan worden.

Specificaties floor ad ingeklapte status:

  • Achtergrond breedte: 100%
  • Hoogte: 60 pixels
  • Middelste deel
  • Breedte: max. 600 pixels
  • Hoogte: max. 90 pixels
  • Click op de afbeelding voor een groter voorbeeld

Specificaties floor ad uitgeklapte status:

  • Breedte: 600 pixels (middelste deel)
  • Hoogte: max. 450 pixels

Online Billboard

Merken en bedrijven die een onuitwisbare indruk willen maken op hun doelgroep, kunnen bij SBS kiezen voor het online billboard.

Specificaties online billboard:

  • Breedte: 970 pixels
  • Hoogte: max. 250 pixels

Belangrijk bij rich media advertising

  • Gebruik van site logo, kleuren en stijl is niet toegestaan.
  • Geluid mag alleen afgespeeld worden op initiatief van de gebruiker, middels het klikken op een play-/geluidsknop.
  • Geen 100% transparante achtergrond (max 50%).
  • Zorg ervoor dat de CPU niet meer dan 40% wordt belast op een dual-core machine.
  • Floor ad klapt uit bij een mouse-over met een vertraging van 0,7 seconde.
  • Floor ad klapt weer in bij een mouse-out.
  • Rate: max. 30fps.
  • Animatie: max. 15 sec.
  • Sluitknop moet duidelijk zichtbaar zijn in de rechterzijde van de ingeklapte floor ad.
  • Het definitieve materiaal dient vijf werkdagen voor livegang te worden aangeleverd.
  • Zorg altijd voor een tweede statische versie (geen animatie, bijvoorbeeld het laatste frame van de animerende versie). De animerende variant heeft een frequency cap van 1 per uur. Bij de overige contacten wordt de statische variant getoond.

Flash templates

Bij Weborama zijn flash templates beschikbaar met de juiste instellingen. Sanoma | SBS heeft een contract met deze Rich Media leverancier en neemt de kosten op zich voor het gebruik van deze templates. Het gebruik is verplicht.

Contactgegevens
Weborama
Keizersgracht 256
1016 EV Amsterdam
Telefoon +31 (0)20 52 46 690
Fax +31 (0)20 52 46 699
info@adrime.com

Contact rich media advertising

Vragen over het aan te leveren materiaal? Onze collega’s van de afdeling Sales Traffic helpen graag verder en ze zijn te bereiken via 020-800 7000 of mail naar sales.traffic.internet@sbs.nl.

Online advertentieruimte is te reserveren via 020-800 700 of via digital@sbs.nl. Een team van specialisten staat klaar voor het uitrollen van de juiste strategie, het inzetten van de best converterende middelen of op basis van een briefing een compleet (multimediaal) concept aanleveren.

Benieuwd naar de adverteermogelijkheden?

We denken graag met je mee!

Mis niks van SANOMA | SBS

Ontvang het laatste nieuws

Aanmelden nieuwsbrief