Display Advertising

Ontdek de mogelijkheden

Manager Digital Strategy B2B & Business Development Justin Sandee 020 - 800 7350 | 06 - 51 302 470

Op het netwerk van SBS zijn verschillende bannerposities beschikbaar. Deze kunnen run of network (RON), run of channel (ROC) of run of site (ROS) worden ingekocht. Via een zogenaamde roadblock kunnen ook alle uitingen tegelijk op een specifieke pagina worden geclaimd. Bekijk hieronder de mogelijkheden.

 

De rectangle is een display uiting in de vorm van een vierkante banner. Het grote formaat biedt veel ruimte voor een creatieve invulling en heeft dan ook een hoog communicatief vermogen.

  • Formaat
    300x250 pixels
  • Zwaarte
    20 kb (gif, jpg), 40 kb (swf)
  • Video
    Third party served video is toegestaan mits extern gehost (max 2 mb)
  • Audio
    User initiated

De (wide) skyscraper is een display uiting in de vorm van een verticale banner. Deze wordt voornamelijk RON ingezet om een (actie)pagina aan te jagen of om awareness en traffic te genereren.

  • Formaat
    120x600 / 160x600 pixels
  • Zwaarte
    20 kb (gif, jpg), 40 kb (swf)
  • Video
    Third party served video is toegestaan mits extern gehost (max 2 mb)
  • Audio
    User initiated

Het leaderboard is vergelijkbaar met een full banner, maar dan met een groter en prominenter formaat.

  • Formaat
    728x90 pixels
  • Zwaarte
    20 kb (gif, jpg), 40 kb (swf)
  • Video
    Third party served video is toegestaan mits extern gehost (max 2 mb)
  • Audio
    User initiated

Deze banners zijn geschikt voor korte teksten  gecombineerd met een opvallende visual (logo of merknaam). De maak- en inzetkosten zijn relatief laag voor een banner. De banner is goed inzetbaar ter ondersteuning van andere reclame uitingen online of op andere mediumtypen.  Deze wordt voornamelijk RON ingezet om een (actie)pagina aan te jagen of om awareness en traffic te genereren.
 

*Additionele specificaties voor Flash Banners

Flash banners dienen gemaakt te worden volgens de zogenaamde MFAA (Macromedia Flash Advertising Alliance) richtlijnen. Het SBS banner management systeem (doubleclick for publishers) ondersteunt deze richtlijnen feilloos, hetgeen het mogelijk maakt om zowel de bannerimpressies als de -clicks te registreren binnen ons systeem.

Het realiseren van een Flashbanner (.swf) volgens de MFAA richtlijnen is niet erg ingewikkeld. Toegang tot het Flash bronbestand (.fla bestand) is wel noodzakelijk.

Om de clicks van een flash creative te kunnen meten, dient een button geplaatst te worden op de bovenste laag van de creative. Aan deze button action dient vervolgens de variable getURL gekoppeld te worden met de volgende onrelease functie:

On(release) {
getURL (_root.clickTag, “_blank”);
}

  • Formaat
    468x60 pixels
  • Zwaarte
    20 kb (gif, jpg), 40 kb (swf*)
  • Video
    Third party served video is toegestaan mits extern gehost (max 2 mb)
  • Audio
    User initiated

Een billboard is een groot beeldelement boven aan een website. Het formaat is 970×250 pixels.  Het is één van de grootste en meest prominente uitingen in het Sanoma SBS netwerk.  De attentiewaarde van de billboard is door de positie bovenaan de pagina hoog. Ook bouw je snel bereik op vanwege de grote beschikbaarheid op het netwerk.

 

Technische specificaties

 

Desktop view
970×250 px

Initial load: 200 Kb.
Host-initiated subload: 300 Kb.
User initiated load: 4 mb.

Tablet view
768×100 px

Initial load: 100 Kb.
Host-initiated subload: 300 Kb.
User initiated load: 4 mb.

Mobile view
320×100 px

Initial load: 100 Kb.
Host-initiated subload: 300 Kb.
User initiated load: 4 mb.

Met een homepage take over verschijnt jouw boodschap op alle bestaande advertentieposities op de homepage van een bepaalde website in het Sanoma SBS netwerk. Meestal betreft het een combinatie van een banner, een skyscraper en/of een rectangle (minimaal 3 uitingen).

Deze advertentievorm is de ideale manier om in te haken op het umfeld van de website of in te spelen op de actualiteit. Je boodschap wordt maximaal versterkt door de grote zichtbaarheid en is daarmee uitermate geschikt voor zowel thema- , branding-, als actie campagnes. Specificaties. De home page take over kan alleen manueel worden ingekocht.

Reserveren en aanleveren

Online advertentieruimte is te reserveren via 020 800 700 of via digital@sbs.nl. Een team van specialisten staat klaar voor het uitrollen van de juiste strategie, het inzetten van de best converterende middelen of op basis van een briefing een compleet (multimediaal) concept aanleveren.

Advertentiemateriaal aanleveren? Of vragen die technische van aard zijn? Graag helpen onze collega’s van de afdeling AdOps je verder. Zij zijn te bereiken via 088-5569545 of adops.nl@sanoma.com.

Aanlevertermijnen:

  • 3 werkdagen- standaard materiaal en streamspots
  • 5 werkdagen – rich media, interactieve streamspot en direct marketing
  • In overleg  – sponsoring en integratie

Meten is weten

SBS werkt met Doubleclick For Publishers en Videoplaza voor het vaststellen van de behaalde campagneresultaten. SBS biedt adverteerders de mogelijkheid om campagnes mee te meten door middel van het plaatsen van zogenaamde meettags en –pixels. SBS draagt zorg voor de plaatsing, mits deze tijdig wordt aangeleverd door de adverteerder. De adverteerder (of zijn mediabureau) is zelf verantwoordelijk voor het functioneren van de aangeleverde meetpixel.

Benieuwd naar de adverteermogelijkheden?

We denken graag met je mee!

Mis niks van SBS

Ontvang het laatste nieuws

Aanmelden nieuwsbrief